23 januari 2014

Motion på olika sätt

Idag skulle jag egentligen ha varit på en skola hela dagen men eftersom läraren blev sjuk får det bli en annan dag istället. I gengäld fick jag gott om tid att arbeta på tjänsterummet. Passade på att skriva en motion om riktlinjer i skolan, den fråga som var uppe i kommunfullmäktige i december. Återkommer när den är helt klar. Ägnade sedan en hel del tid åt att förbereda mig inför fredagens viktiga möte med Jämställdhetsrådet.

På kvällen ett oerhört välbesökt möte med Folkpartiets Välfärdsteam. Folkpartisterna Christina Polland och Gun-Britt Sabelstierna berättade om LSS resp neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Sedan ägnade vi oss åt utmejslande av våra punkter i valmanifestet. Efter mötet blev jag hämtad av Mia Isaksson för samåkning till ridlektion på Vissmålen. Det var väldigt länge sedan jag red, så jag lär nog känna av det i kroppen imorgon! En rejäl utmaning!