10 januari 2014

NFC, NU mm

Idag har det varit min lediga dag. Under förmiddagen passade jag därför på att fika hos NyföretagarCentrum, där man idag hade "Nystartsfika". På NFC träffar man ofta många spännande människor, idag träffade jag bland andra en kombinerad clown och pastor resp en kvinna som snart ska introducera en gammal konstteknik i Sverige. Tog samtidigt med mig mina bokföringshandlingar för att överlämna dem till min revisor. Eftersom det är första gången jag ska deklarera för min enskilda firma vill jag försäkra mig om att jag gjort rätt.

Efter en kort sväng förbi Myrorna och ICA Maxi har jag under eftermiddagen ägnat mig åt skriva min traditionsenliga halvårsrapport om allt som hänt i kommunen avseende jämställdhet, integration och kultur. Håll ögonen öppna! I det liberala nyhetsmagasinet NU som gavs ut igår till alla medlemmar fanns glädjande nog min artikel om förändrad sexualbrottslagstiftning med.