28 januari 2014

Skidor, museum och sex

Ännu en intensiv dag! Hade tagit kompledigt imorse efter fredagens arbete. Kunde därför bege mig till Hallby och unna mig en timmes skidåkning. Efter en välbehövlig dusch tog jag bussen till Ryhov för möte med min diabetesläkare. Gladde mig stort åt lägre kolesterolvärde!






















Under eftermiddagen var det sedan möte med Länsmuseets stiftare, dvs företrädare för Landstinget, kommunen och Hembygdsförbundet. Det blev ett väldigt, väldigt bra möte! Naturligtvis tog vi upp den artikel som vi i museets presidium idag besvarade. Ingen av stiftarna framförde någon kritik, tvärtom uttrycktes stöd för oss i styrelsen. Vår svarsartikel kan du läsa här. Fast vår rubrik var "Allas museum genom gott samarbete".

Dagens stora glädjeämne är däremot regeringens beslut att tillsätta en parlamentarisk kommitté som ska se över sexualbrottslagstiftningen. Ask har visserligen fortfarande invändningar mot en samtyckeslagstiftning men vill ge utredningen breda direktiv och bland annat titta på om man istället skulle kunna fällas för vårdslöshet eller oaktsamhet. Har nu skrivit ännu en artikel om detta!