17 januari 2014

Trägen vinner

Tog mig lite sovmorgon i morse på min lediga dag. Gav mig sedan iväg till Hallby för att åka skidor men elljusspåret var inte precis åkbart. Vandrade runt på skidor där det gick för att åtminstone träna ljumskarna. Väl hemma igen fick det bli armträning och vibrationsträning i hallen. Ser fram emot morgondagen då Hallby öppnar sitt konstsnöspår! Efter lunch besökte jag en revisor för avstämning av bokföringen. Sedan blev det sångträning hos Åke Persson.

Idag blev min och doktoranden Andreas Anderbergs artikel om sexualbrottslagstiftningen publicerad i Skånska Dagbladet. Om du har svårt att läsa artikeln här nedan kan du läsa den på Liberala kvinnors hemsida här. En kortfattad och mer lättläst artikel av oss kan du läsa på JMini. Folkpartiets landsmöte har sagt sitt. Nu gäller det "bara" att få hela Alliansen med på tåget. Trägen vinner!