21 januari 2014

Uppför och nerför

Den här dagen har det varit lite uppförsbacke. Igår kväll gick min insulinspruta sönder så jag kunde inte äta någon frukost hemma idag. Under förmiddagen fick jag ett brev som gjorde mig besviken. Senare fick jag besked om att den lärare jag skulle besökt hela dagen imorgon blivit sjuk och inte kunde ta emot mig. På seneftermiddagen fick jag besked om att den artikel jag jobbat med till midnatt igår kväll inte blir publicerad där jag hade hoppats.

Men visst fanns det också ljusglimtar under dagen: När jag ändå skulle lämna blodprov på vårdcentralen så fick jag oerhört god service och hjälp med att ordna en ny penna. Vid 9-tiden satt det sedan extra fint med frukost! Lunchen på Svenskt Näringsliv där vi diskuterade näringslivsplaner blev väldigt trevlig. Och under kvällen har jag fått erbjudande om att vara med i en bok för välgörande ändamål.

Efter jobbet åkte jag till Hallby och åkte skidor igen, uppskattningsvis en km längre än i söndags. Är faktiskt ganska läskigt att åka nerför med längdskidor. Jag som åkt slalom i så många år känner mig som Bambi på is i nerförsbackarna när jag inte har stålkanter och hårda pjäxor att förlita mig på. Uppför backarna är det ganska krävande. Minns hur det var när jag började cykla inför första Vätternrundan, hur rädd jag var, hur ont det gjorde när man trillade och hur jobbigt det var i uppförsbackarna. Men det är bara att träna, träna och träna och till sist är rädslan nästan helt borta och så har man dessutom blivit mycket starkare.