5 februari 2014

En händelserik dag

Gick upp extra tidigt idag för att hinna åka skidor eftersom varje vardagskväll den här veckan var fullbokad. Började åka vid 06.30-tiden och åkte sedan en timme. Fortfarande den där läskiga klistervallan, som dessutom fick mig att ramla en gång idag, men det gick ändå hyfsat bra. Återstår ju nu bara 20 dagar till Halvvasan så då håller det ju inte att vila under veckorna. Räknar med att åka någorlunda långt både på lördag och söndag.

Under förmiddagen blev min och Inger Gustafssons motion om skriftliga rutiner vid personbrott mot barn klar. Under lunchen passade jag på att klippa mig och under eftermiddagen var det möte med områdesgruppen på Österängen. Kom hem lite tidigare än vanligt och hann då packa i lugn och ro inför Stockholmsresan imorgon. Har också packat ned min portfolio med mina bilder, kamera och visitkort. Längtar efter fredagens besök på Stockholmsmässan!

Dagens största glädjeämne är att vi idag tagit emot vår allra första fristadsförfattare! Därmed har Landstinget i Jönköpings län tillsammans med Jönköpings kommun tagit ställning för yttrandefrihet, demokratiska och mänskliga rättigheter och blivit en av Sveriges regioner för fristäder. Under två år ger vi en trygg och säker tillvaro för en kvinnlig poet, författare och människorättsaktivist från Honduras!

Under kvällen var det sedan dags för min tredje ridlektion. För första gången i mitt liv fick jag träna på att hoppa, det var riktigt roligt!!