19 februari 2014

En lyckad onsdag!

Imorse var det dags för möte med Kompetensrådet. Från det informella nätverket "Kultursamverkan" deltog jag, Ella Fronczak, Jörgen Lindvall, Christer Larsson och Patrik Holst. Dessutom deltog Julia Sandwall som gjort förförstudien om högre utbildningar med koppling till KKN åt oss. Jag hade förberett mig noga och det blev ett väldigt lyckat möte! De närvarande blev väldigt entusiastiska och frågan ska därför tas upp i Tillväxtrådet redan i morgon! Regionförbundet har nu lovat att återkomma om den fortsatta processen, det ska bli riktigt spännande!

Under eftermiddagen möte med Länsmuseets beredningsutskott. Därefter mottagning av internationella studenter på Rådhuset. Fick lämna mottagningen lite tidigare för att hinna till ett möte med Folkpartiets välfärdsteam, där vi enades om de sociala punkterna i valmanifestet. Sedan fick jag snabbt byta om till ridkläder för att få skjuts av Mia Isaksson till Vissmålen. Idag hade jag dessutom riktiga ridstövlar på mig, som jag till min stora glädje fått låna av Ingrid Bertels på Rådhuset! Som utlovat fick jag rida på Boran idag igen så det kändes mycket, mycket bättre. Efteråt blev det riktig mysig fika med stallgänget!