2 februari 2014

Mässa, Mullsjö och manifest

Sent igår kväll bestämde jag mig för att besöka Stockholmsmässan nu på fredag, man vet ju inte om jag kommer delta fler gånger. På torsdag är jag ändå uppe på en jämställdhetskonferens hela dagen. Passade på att boka hotell i Älvsjö, där mässan hålls, och en tågbiljett hem på fredag eftermiddag. Då får jag ett par timmar att besöka mässan, dokumentera Nilas monter B04:11 och träffa intresserade människor i branschen. Ska bli väldigt spännande!

Idag åkte jag och min man skidor i Mullsjö. Dels var det tävling i Hallby idag och dels var ju underlaget där väldigt svårt igår. I Mullsjö var underlaget bättre. Min man hade satt på klister-valla idag och det var däremot en förfärlig upplevelse. Sammanlagt åkte vi 1,5 mil på 2 timmar och en stor del av den tiden var jag faktiskt ganska rädd eftersom klister gör att det plötsligt blir tvärstopp. Efterhand som klistret slets av blev det däremot bättre. Nu har vi åkt en tredjedel av sträckan vi ska åka på Halvvasan, det känns bra.

Ska nu ägna kvällen åt Folkpartiets valmanifest. Imorgon kväll är det möte med valledningen igen och då ska vi diskutera manifestet noga så det gäller att vara väl förberedd.