14 februari 2014

Per Eric, Åke, Vilhelm och Christina

Idag blev det en ovanligt intensiv ledig dag. Inledde denna Alla hjärtans dag med att köpa vaniljhjärtan :) Träffade sedan min nye mentor Per Eric. Under 1,5 timme hade vi ett mycket utvecklande samtal om min affärsidé, realistiska mål, visionära mål, tänkbara uppdragsgivare mm. Känner redan nu att det här mentorskapet kommer bli väldigt avgörande för utvecklingen av mitt företag!

Sedan var det dags för sångträning hos Åke Persson. Hade faktiskt sångtränat hemma både under onsdagen och torsdagen och dessutom hann jag sjunga upp lite innan lektionen började. Det innebar att lektionen blev ovanligt lyckad! Birgitta Svensson plockade dessutom fram två helt nya opera-arior till mig!

Passade sedan på att äta lunch med folkpartisten Vilhelm Hanzén, som numera arbetar på ett bokförlag i Örebro. Det var ganska länge sedan vi träffades och det blev en riktigt dynamisk, sprudlande lunch där vi framförallt pratade om kommunikation och att leva ut sina drömmar! Räknar med att kunna träffas i många sammanhang framöver!

Blev sedan uppringd av Christina Hamrin som ville ha ett möte på Länsmuseet. Hon ska recensera ett par av utställningarna och hade ett antal frågor och synpunkter. Sammanlagt blev det ett trevligt samtal på 2,5 timme där Liselotte Munther deltog delvis. Blev oerhört glad, och nästan rörd, över att höra Christina säga att hon ansåg att bilden av kulturen i Jönköping inte är rättvisande och att media behöver hjälpa till att förändra detta!

Om en stund ska jag hämta min man vid tåget. Har faktiskt köpt en Alla hjärtans dag-present till honom i år! Hoppas under resten av kvällen slappna av framför TV:n med lite vin och försöka förtränga tankarna på att jag nog spräckte ett revben när jag föll av hästen häromdagen...