15 februari 2014

Ulricehamn

Sov länge imorse, det var skönt! Sedan åkte jag och min man till Ulricehamn för att träna längdskidåkning igen. Peppades förstås av att i radion höra Kalla m fl ta OS-guld i stafetten! Idag blev det den längsta rundan någonsin, 2 mil. Det tog visserligen lång tid, tre timmar, pga problem med fäste och omvallning, men nu känner vi oss redo. Skönt att ha åkt 40 % av Halvvasans längd. Nu vet vi att vi orkar och dessutom vet vi att vi med marginal klarar de 2 timmar/mil som vi har på oss. Gick dessutom bra trots att jag har ont i ryggen. Eftersom jag både kan sova, sjunga och åka skidor så är det nog ingen spricka i något revben men märkligt nog gör det extra ont framåt kvällen. Men det gick att bita ihop under 2 mil och sannolikt har jag inte alls så ont om 1,5 vecka.

Efter att tillsammans med familjen ha njutit av god hämtmat från Radhuni har jag ägnat kvällen åt att fila på de delar av Folkpartiets valmanifest som gäller de sociala frågorna och jämställdheten. Imorgon vill vår valledare Bertil Rylner nämligen ha in våra skrivningar för att kunna sammanställa allt inför årsmötet nästa lördag. Tyvärr kommer jag inte kunna vara med på årsmötet men jag är övertygad om att vår valledning kommer presentera vårt förslag till manifest på ett bra sätt ändå.