13 februari 2014

Vardagsblandning

Lite mörbultad idag men inte så allvarligt. Har fått löfte om att bara rida Boran framöver så då har jag bestämt mig för att fortsätta lite till! Jag är ju ganska van vid att slå mig, både fysiskt och psykiskt. Får jag bara tycka synd om mig själv en liten stund så har jag snart samlat mod och kraft att fortsätta.

Under dagen har min och Inger Gustafssons motion om skriftliga rutiner vid personbrott mot barn blivit klar. Ges in på måndag. Skönt. Lovade ju detta vid kommunfullmäktiges sammanträde i december. Har också skrivit en debattartikel om detta som vi hoppas publiceras inom kort. Åt lunch med äldste sonen idag.

Efter jobbet var det möte med Folkpartiets bildningsteam. Vi hade besök av Katarina Ståhlcrantz från utbildningsförvaltningen som informerade om arbetet med och satsningarna i vår kommun på 1:e lärare. Mycket intressant! 115 tjänster är utannonserade.

Håller nu på med att förbereda mig inför morgondagens möte med min nye mentor. Inte helt enkelt att fundera ut realistiska mål som jag kommer nå inom ett år, visionära mål som jag hoppas nå inom den tiden och en handlingsplan. Försöker hålla mig till upplägget för Almi Företagspartners mentorprogram.

Ska också försöka sångträna lite ikväll eftersom jag har sånglektion hos Åke Persson imorgon. Har inte riktigt hunnit fokusera på detta den senaste tiden men jag sjöng faktiskt lite igår kväll. Det är verkligen utvecklande för rösten att sjunga opera, om inte annat har jag glädje av det när jag blir intervjuad i radio :)