3 mars 2014

En dag med dialog

Lång arbetsdag idag. Inledde redan kl 08.30 med budgetdialog med Kulturnämnden. Fortsatte sedan med dialog med fritidsnämnden, miljönämnden, socialnämnden och äldrenämnden. Första gången vår kommunstyrelseordförande Mats Green kunnat säga att vi inte planerat för några besparingar! Överhuvudtaget var det nog en av de bättre dialogerna jag varit med om sedan jag blev kommunalråd, mycket konstruktivt och positivt. Som ett resultat av den senaste budgeten annonserade kulturförvaltningen under eftermiddagen om en "chef allmänkultur samt konstansvarig". Du hittar annonsen här.

Efter budgetdialogen dags att försöka hantera åtminstone några av alla de mail som vräkt in de senaste dagarna. På kvällen fick jag besök på Rådhuset av två kloka lärare. Det blev ett trevligt och ytterst givande samtal som lovar mycket gott för framtiden! Min mamma är lärare så engagemanget för lärarkåren har jag med mig sedan barnsben :) Kom inte hem förrän 20.30. Har nu arbetat ytterligare ett par timmar med att förbereda morgondagens sammanträde med Jämställdhets- och integrationsutskottet. Dessutom samlat tankarna inför pressträffen i morgon med vår efterlängtade fristadsförfattare. #blogg100