1 mars 2014

FP och SPIRA

Så var det då dags för min utbildning av folkpartister i kommunpolitik. Ett tjugotal liberaler från hela länet, de allra flesta helt nya i politiken, hade samlats. Totalt blev det drygt tre timmars utbildning för en inblick bl a i hur kommunfullmäktige fungerar och hur man kan bedriva en personvalskampanj. Inspirerande med så många nya, engagerade folkpartister!

Under kvällen har jag och äldste sonen varit på premiären av Den flygande handläggaren på Spira. En pjäs som påminde mig mycket om mitt tidigare arbete på Åklagarkammaren - allt ifrån fokus på genomströmningstider istället för på kvalitet till de enorma högarna av akter som mötte en så fort man varit ledig.

Fr o m idag deltar jag i en bloggutmaning som heter #blogg100, där målet är att blogga 100 dagar i rad. Fn är vi ca 600 i Sverige som deltar. Hade ändå tänkt blogga varje dag men med den här utmaningen kommer jag inte ens överväga att hoppa över en enda blogg före den 9 juni.