20 mars 2014

Från Öxnehaga till Wien

Under förmiddagen tog jag bussen till Öxnehaga för att besöka Företagarskolan. Idag informerade Leif Wetterö om samhällsekonomi. Deltagarna var mycket nöjda med Leifs pedagogiska presentation! Under eftermiddagen ägnade jag mig åt protokoll och mail på kontoret. Efter arbetet var det dags för sånglektion med Åke Persson. Kände mig lite sliten efter att ha hostat i 1,5 vecka men är snart i form igen. Sedan blev det årsmöte med Liberala kvinnor på Gamla Rådhuset. Jag höll ett föredrag om sexualbrottsdebatten - några uppmärksammade domar, Folkpartiets landsmötesbeslut och riksdagens beslut om en översyn av lagstiftningen. Dagens mest spännande händelse var att jag fick besked om att jag blivit utvald att delta med mina två bilder Philly och Trueblue på utställningen "Spirit of Art return to Vienna" på The Moya Museum of Young Art i Wien i augusti. Tyvärr är det väldigt dyrt att delta, så jag ska diskutera detta med min mentor imorgon. #blogg100