28 april 2014

En bra måndag

Helt enastående sommarväder idag. Har därför ägnat mig mycket åt sk "medveten närvaro", dvs att fokusera och njuta av dofter, ljud mm.

Inledde dagen med att lämna rutinmässigt blodprov på vårdcentralen pga min diabetes. På vägen därifrån köpte jag nya blommor till jobbet och en härlig kaffe latte. Köpte också en liten present utan att ha bestämt vem som skulle få den. Bestämde mig senare för att ge den till någon kvinna i min närhet som jag tycker förtjänar lite uppskattning. Slutade med att jag gav den till en kvinnlig chef. Har nu bestämt mig för att en gång i veckan, fram till midsommar, fortsätta på denna inslagna väg. Ser redan fram emot nästa veckas present!

Under förmiddagen avstämning med integrationssamordnaren Siv Hederos, ett par riktigt roliga och efterlängtade projekt är på gång! Sedan en härlig lunch med folkpartisterna Torgil Danielsson och Rolf Johnson. Därefter möte med kulturförvaltning och kulturpresidie inför årets budgetarbete. Avslutade dagen med ett informationsmöte för att locka nya ledamöter till våra kommunala bolag. Det behövs verkligen fler kvinnor där! Två informationsmöten har ordnats under april, möten som initierats av mig och Parlamentariska kommittén. #blogg100