4 april 2014

Från Vättervåg till Liberala kvinnor

Började morgonen väldigt tidigt. Radio Vättervåg redan kl 07.00 tillsammans med Inger Gustafsson. Tekniker Curt Polsten var mycket nöjd med sändningen. Efteråt bokade jag och Curt in radiosändning med mig och Patrick Nzamba den 5 maj. Då börjar Patrick och jag med podcast, ska bli väldigt spännande! Efteråt hade jag bokat in en massage eftersom jag fått lite ont i ryggen efter förra helgens trädgårdsarbete. Lämnade sedan in en matta på kemtvätt. Väl hemma igen passade jag och äldste sonen på att fika i solen på en bänk i trädgården och prata om några av livets utmaningar.

Under eftermiddagen har jag sedan arbetat med ett hästporträtt. Tanken var att jag skulle ta ett fotografi av hästen under våren men tyvärr hade hästen avlidit pga sjukdom. Ska nu försöka få till ett porträtt utifrån ett väldigt lågupplöst foto. Provade med att försöka fotografera fotografiet med min egen kamera men det blev inte tillräckligt bra. På söndag ska jag prova att skriva ut fotografiet på akvarellpapper och sedan måla, får se om det fungerar...Vid 15-tiden tog jag tåget till Stockholm. Har precis ätit pizza på stamkrogen tillsammans med Ylva. Avrundar nu med en kopp kaffe på hotellet. Imorgon blir det styrelsemöte med Liberala kvinnors centralstyrelse. #blogg100