25 maj 2014

En lång söndag

Sov lite extra imorse som kompensation för dålig nattsömn pga högt blodsocker. Åt sedan frukost i lugn och ro och fick en väldigt fin klänning av min man, både som Mors dags-present och för att han tyckte att jag jobbat hårt och behövde kläder att slappa i. Tog det ovanligt lugnt under förmiddagen och ägnade sedan eftermiddagen åt att rensa ogräs i trädgården. Under seneftermiddagen gick jag, min man och för första gången vår äldste son och röstade. Valet kändes extra viktigt och ändå visade det sig att inte fler än hälften av de svenska väljarna tyckte det...Efteråt kunde vi njuta av att sitta utomhus och äta gott grillat kött. Under kvällen kände jag mig däremot allt mer deprimerad. Min man tror det beror på min tuffa arbetsinsats den senaste tiden. Själv tror jag det beror på det sociala pris jag betalar för mitt politiska engagemang...#blogg100