28 maj 2014

Från residenset till Vissmålen

Under förmiddagen var det rundabordssamtal på landshövdingens residens om jämställdhet. Länets högsta politiker var inbjudna men även företrädare för statliga verk, landstinget m fl. Jag berättade en del om allt det jämställdhetsarbete som pågår i Jönköpings kommun. Föreslog dessutom att det skapas nätverk av styrelseordförande och fullmäktigeordförande från kommun och landsting för att öka engagemanget på högsta politiska nivå. Samtalet avslutades med lunch.

Under eftermiddagen var jag kompledig. På vägen hem gjorde jag några ärenden men väl hemma orkade jag inte göra någonting överhuvudtaget. Tillbringade ett par timmar i fåtöljen. Under kvällen däremot gav jag mig iväg till Vissmålen för en ridtur. I vackra omgivningar och fantastiskt ljus var det rena idyllen. Efteråt var det några av oss som grillade. Blev en väldigt bra inledning på långhelgen! #blogg100