6 juni 2014

Boksläpp, Njudungskyrkor och Gud

Idag åkte jag och Erik Lindfelt till Nävelsjö Kärr för att vara med på Mickan Thors boksläpp. Jag har följt Mickan på Facebook under en längre tid och längtade verkligen efter att få se hennes gård och alla djuren. Det visade sig vara en mycket större gård än vad jag hade trott och dessutom var det enligt Mickan själv ca 500 personer som kom. Hennes trädgård var helt underbar! Vilken färgstark och mångsidig kvinna - jag är full av beundran!















Därefter lyckades Erik få med mig på en rundtur bland Njudungskyrkor. Vi började med Nävelsjö kyrka, där det dessutom pågick en väldigt trevlig marknad där vi åt vildsvins-kebab. Sedan fortsatte vi och tittade på Myresjö gamla kyrka, Lannaskede gamla kyrka och Vallsjö gamla kyrka. Underbara byggnader i idylliska omgivningar! Under bilresan fick vi gott om tid att prata om både det ena och det andra, vilket slutade med att jag köpte Eriks senaste bok Mellan Gud. En riktigt bra nationaldag! #blogg100