24 juni 2014

Från Voice to me till Anti-Trafficking Day

Börjar onekligen bli lite lat när det gäller bloggandet, måste vara semesterkänslan som är på väg :) Nåväl, igår var det en väldigt spännande dag! Jag beställde bl a min allra första radioreklam! Valet föll på Voice to me och Mix Megapol! Handlar om mitt och Liberala kvinnors budskap att det ska vara möjligt att döma den som borde förstått att den andra inte ville ha sex. På eftermiddagen besökte jag sedan för första gången Jönköpings EEN-kontor. Hade inte hört talas om dem förrän under NyföretagarCentrums senaste nätverksträff. Nu får jag hjälp med kontakter med presumtiva kunder och andra konstnärer i Wien. Otroligt spännande!

Fick min och Ingers artikel om jämställdhet publicerad i flera tidningar under dagen, bl a på JNytt. Efter arbetstid blev det inspelning av åttonde Podcast-avsnittet tillsammans med Patrick Nzamba. Senare på kvällen telefonmöte med Liberala kvinnors centralstyrelse, bl a för att planera vår kampanj i Almedalen i nästa vecka. Hann också med att av Proffskopia beställa de två tavlor jag ska ställa ut i Wien i augusti. Om ca en vecka kommer inbjudan till "Spirit of Art returns to Vienna"!!

Under förmiddagen idag fick jag besök av Mikko Roth. Vi pratade om trafficking och prostitution. Jag åtog mig att måla en eller två tavlor åt hans planerade utställning på Anti-Trafficking Day den 18 oktober! Åt sedan lunch med yngste sonen - så klok och analytisk han blivit! Har i övrigt ägnat dagen åt traditionell halvårsstädning på mitt rum i Rådhuset. Genomgång av mängder med papper. Otroligt tröttsamt men otroligt nyttigt. Om ett par veckor återkommer jag med min sjunde halvårsrapport sedan jag började som kommunalråd.