25 juni 2014

Kulturonsdag

















I våras blev jag inbjuden av bibliotekarien Birgitta Sandberg till Österängens bibliotek och idag var det dags! Birgitta bjöd på fika och det blev ett väldigt trevligt samtal om hennes stora glädje över relationen till låntagarna men också utsattheten i att vara ensam i en lokal när stämningen någon gång blir otrevlig. Därefter blev det lunchmöte med museichefen Sergei Muchin som glädjande nog är tillbaka på jobbet!

Under eftermiddagen fortsatt sorteringsarbete på Rådhuset. Avslutade sedan dagen med att tillsammans med ett tjugotal av Åke Perssons solister hålla en konsert på Bauers brygga. För första gången någonsin sjöng jag opera offentligt. Kändes riktigt bra inledningsvis och jag glömde inte bort någon text den här gången men mitt under sången blev jag så nervös att benen började skaka okontrollerat. Det är verkligen tufft att sjunga offentligt! Blev därför extra glad för de fina blommor jag fick av Carola Östlund!!