17 juni 2014

Robert, Björn, Beatrice och Jocke

En otroligt intensiv dag idag! Inledde med information om Elmia av nya VD:n Robert Sumberesi i samband med kommunstyrelsens sammanträde. Mycket spännande! Lär föranleda diskussioner om vad som ingår i den kommunala kompetensen. Därefter pressmöte i Smedbyn för presentation av vår allra första konstnär i den internationella gästateljén, Björn Svantesson. Åt lunch på Trädgårdscaféet, kan starkt rekommendera deras smörgås med salami och brie!

Under dagen blev min artikel om hovrättens frikännande dom igår publicerad av Svenska Dagbladet. Du hittar den här! När jag la in den här länken på Beatrice Asks Facebook-sida svarade hon "Den dröjer inte alls. Jag har gett besked om inriktningen men det behövs formella direktiv för ett seriöst arbete. De kommer." Det tar jag som ett löfte om ett snabbt agerande!

Efter arbetet möttes Folkpartiets toppkandidater och styrelsen för att diskutera utskick och bussreklam. Blir nog bra! Under kvällen har jag sedan tagit emot Jocke Sjökvists degusar, som jag åtagit mig att passa hela sommaren. Jättesöta! Har sedan börjat fila på mitt inlägg om jämställdhet under morgondagens kommunfullmäktige, det ärendet bör du definitivt inte missa! För övrigt finns det nu ett nytt podavsnitt på www.annaochpatrick.wordpress.com