11 juli 2014

Att få förtroende från degusar och invånare

Idag började äntligen min semester!! Har inte gjort många knop idag. Började läsa Hillary Clintons bok, oerhört intressant om hur hon kämpat för att få väljarnas förtroende. Dessutom extra stimulerande att läsa den på engelska. Har också lyckats få degusarna att sitta och äta i min famn. Det tar verkligen tid att få djurs förtroende. Har nu haft dem hos oss i 3,5 veckor och mutat dem med mandelbitar flera gånger om dagen. De är fortfarande inte jätteförtjusta i att hållas men det går framåt. Förtroende är inte något man får utan något man måste förtjäna.

Dagen kom dock att präglas en hel del av Sexy Car Wash. När jag var i Almedalen fick jag meddelanden från en kommuninvånare via Facebook om att en kvinnlig chef kunde vara inblandad. Så fort jag var tillbaka på kontoret i måndags såg jag till att diarieföra meddelandena och kontakta personalchefen som i sin tur informerade socialdirektören. Det visade sig att informationen stämde och idag har detta varit mediernas snackis. Mitt uttalande i radion kan ni höra här. En fråga om förtroendet för den kommunala verksamheten.