18 juli 2014

Att nå dit man siktar

Igår tog jag och min man våra första golflektioner på många år. Så här i efterhand kan jag tycka att i vart fall jag borde gjort det för länge sedan. Fick ändra bollplaceringen, min stans, min vinkling på klubban, min placering av höger axel och tyngdplaceringen på fötterna. Inga småsaker med andra ord. Som tur är har jag en god kroppskontroll så jag har ganska lätt att anamma den typen av förändringar. Idag spelade vi golf igen för att testa det vi lärt oss igår. Gick förvånansvärt bra! Nu kom jag i mycket större utsträckning dit jag siktade, vilket onekligen underlättar även i golf :)


















Har för övrigt ägnat mycket tid åt mina barnboksillustrationer. Går framåt även där, börjar hitta det uttryck jag vill förmedla. Igår kom så äntligen originalinbjudningarna till vernissaget i Wien, underbart! Har känts nästa overkligt emellanåt men nu kom vernissageinbjudan, utställningen finns på MOYA´s hemsida, tavlorna står färdiga, hotellet är bokat och resan är planerad. Med andra ord - drömmen blir verklighet!