9 juli 2014

En bra onsdag

Min mandatrapport börjar arta sig, idag blev jag klar med kulturdelen. Skriver dels om vad som hänt, dels om de utmaningar jag kan se framöver. Räknar med att bli klar under morgondagen. Före dagens lunch passade jag på att kampanja med material från Liberala kvinnor, mycket uppskattat! Passade extra bra eftersom lönegapet mellan kvinnor och män som är anställda i Jönköpings kommun minskat och nu ligger på 3,14 %. Glädjande nog träffade jag sedan på Jasmina Tomasevic när jag skulle äta lunch så det blev ett riktigt trevligt lunchsamtal, bl a om att byta karriär.

Efter arbetet var det dags för konsert med Åke Perssons solister. Att man ska behöva bli så nervös av att sjunga offentligt :( Tappade helt bort texten i början men kom någorlunda snabbt igång igen. Det är verkligen helt annorlunda att sjunga jämfört med att tala. När man sjunger kan man inte pausa, hosta eller tänka efter. Man måste leverera, direkt. Förra konserten blev jag så nervös så jag skakade, idag tappade jag bort en del text. Men Robin Sharma brukar säga att man ska utsätta sig för något skrämmande varje dag för att utvecklas. Och nog utvecklas vi som sjunger för Åke Persson, det kan jag lova!