14 juli 2014

Många bollar i luften

Vilken fantastisk dag! Började med att jag städade klädkammaren. Låter kanske inte så spännande men för mig är det en förutsättning för kreativitet att jag skapar ordning omkring mig. Sedan sprang jag en runda, fick nöja mig med en lite mindre runda eftersom träningsvärken inte riktigt släppt. Under kvällen blev det sedan, av olika omständigheter, så att jag kom överens med en författare/regissör om att illustrera hans barnbok. Utgivning är ännu inte klar men förhoppningen är förstås att någon ska vilja ge ut boken. Jag vill därför ännu inte gå ut med vem författaren är men han har varit aktiv sedan 70-talet. Ska nu ägna sommaren åt att skapa ett dussin bilder och infoga dem i hans text, otroligt spännande! Igår skickade jag min mandatrapport till olika media i Jönköping, återstår att se om någon av dem är intresserad. Igår passade jag förresten också på att anmäla mig till Nordisk Salong 2014, besked om man kommer med ges i början av september. Med andra ord många bollar i luften som jag för närvarande inte vet hur de landar - men det är väl det som är charmen med livet?