8 juli 2014

Rapporter i fokus

Idag publicerades Jönköpingspostens reportage om mig. Inte så illa, tycker jag. Har ägnat både gårdagen och dagen åt att rensa papper på mitt arbetsrum och påbörja min "mandatrapport". För dig som missat det så har jag varje halvår sedan jag började som kommunalråd skrivit en halvårsrapport. Nu är det dags för min sjunde rapport men eftersom mandatperioden börjar gå mot sitt slut tänker jag summera alla de 3,5 åren. Det är alltid jobbigt att gå igenom alla sina papper men en enorm tillfredsställelse att få det gjort. Dessutom väldigt skönt att skriva ned vad som hänt sedan sist, då vet man att man faktiskt gjort någon nytta.

Under förmiddagen idag fick jag besök av Sveriges Radio som gjort en undersökning om allmänhetens nöjdhet med oss kommunalråd. Då kändes det onekligen extra skönt att kunna berätta om mina halvårsrapporter! Under kvällen har jag designat en personvalsannons till JMini. Har också ägnat en del tid åt att uppdatera layouten på min blogg. Ska nu sångträna inför morgondagens konsert med Åke Perssons solister på Bauers brygga. Jag ska sjunga Leonard Cohens "Hallelujah". Hoppas jag inte blir lika nervös som i förra veckan...