5 augusti 2014

En feministisk tisdag

Bra dag idag! Började med att läsa en alldeles enastående ledare i Jönköpingsposten om Folkpartiet som feministiskt alternativ. Passade sedan på att påminna Beatrice Ask via Facebook om att det idag gått fem månader sedan riksdagen beslutade att regeringen borde tillsätta en parlamentarisk kommitté för att se över våldtäktslagstiftningen och granska varför så få våldtäktsanmälningar leder till åtal och fällande dom. Påbörjade arbetet med det invigningstal jag ska hålla på fredag. Hann också med att svara på frågor om allt ifrån elkostnader i Rådhusparken till tjänstemäns integritet. Fick hjälp av Rudi med snygga omslagsbilder på mina sociala medier. Under eftermiddagen möte med Jämställdhets- och integrationsutskottet där jag fick oväntat starkt stöd för uppfattningen att det är orimligt att ha så många underställda som cheferna i hemtjänsten har. Under kvällen har jag filat på mitt flygblad och försökt rensa bland alla mail. Längtar just nu efter ett svalt sovrum!