20 augusti 2014

Från valmanifest till Bangladesh

Måndagen inleddes med en presskonferens där vi i Folkpartiet presenterade vårt kommunala valmanifest. Du kan läsa mer här. Därefter spelade jag och Patrick Nzamba in vårt tolfte podcast-avsnitt. Kvällen ägnade jag bl a åt att packa.

Igår morse bjöd Arkivförbundet, där jag är ordförande, på "Arkivfika". Ett nytt grepp från vår sida för att presentera vår verksamhet och locka fler medlemmar. Glädjande nog valde Jordbruksverket samt Aneby och Mullsjö kommun att gå med, härligt! Därefter blev det lunch på Svenskt Näringsliv om privata entreprenörer i välfärden. V var tydligt negativa men det förblev oklart hur S och MP i Jönköping kommer hantera valfriheten efter valet.

Under onsdagskvällen var det så dags för min efterlängtade kväll om unga flickors situation i Bangladesh. Cecilia Ward från Svalorna Indien-Bangladesh kom upp och visade en film och ledde ett bra samtal om detta i Allianskyrkan. Precis som förra året sov Cecilia hemma hos mig efteråt så vi fick tillfälle att prata en hel del, bl a om hur jag framöver skulle kunna hjälpa Svalorna i deras arbete.