14 augusti 2014

Intensiva dagar

Igår kom Folkpartiets rättspolitiske talesperson Johan Pehrson på besök. Vi inledde med ett mycket uppskattat möte med närpoliser. Du kan läsa om besöket här på JMini.  Därefter visade vi i FP stolta upp det Barnahus som vi kämpat för i åtta år. Barnahuset gör stor skillnad för utsatta barn! Under eftermiddagen höll jag i ett mycket givande möte med ett nybildat nätverk för chefsrekrytering.  På kvällen hade vi ett öppet rättspolitiskt möte som du kan läsa om här.

Idag inleddes dagen med budgetdiskussioner med kulturförvaltningen och majoriteten i kulturnämndens presidium. På lunchen firade vi administratören Ulla Freijd på Rådhuset som fyller 60 år. Under eftermiddagen har jag bl a ägnat mig åt en debattartikel. Idag publicerade SVT sin valkompass. Min profil hittar du här. För min egen del visade sig några av de bästa matchningarna vara Anna Steele med 95 %, Barbro Westerholm med 91 % och Erik Ullenhag med 90 %.