1 september 2014

En extremt innehållsrik vecka

Så är vi då på väg hem efter 10 dagar i Wien. Det har varit fantastiska dagar! Dels fick jag för första gången delta i en internationell konstutställning på MOYA (Museum of Young Art). Dels blev det mycket lovande affärsmässiga möten med European Enterprise Network, Creative Industries Austria och Design Austria. Jag och min man passade också på att njuta av konserter på Stadsoperan och i Karlskyrkan. Vi besökte många museer och utställningar och gjorde en heldagsutflykt till Wachau-dalen. Har fått konstnärlig inspiration och lyckats planera min tavla till Anti-trafficking day. På köpet kom jag ordentligt igång med min tyska!

Eftersom det samtidigt pågår valrörelse här hemma har jag under veckan - i Alliansens manifest fått genomslag för mitt yrkande om att straffa den som borde fattat vad nej till sex betyder, varit aktiv på sociala medier, fått in en artikel med Fredrik Malm om jämställt bistånd, deltagit i en skriftlig duell i Smålands Folkblad om kommunanställda kvinnors arbetsmiljö, blivit omskriven i JMini pga min tatuering, blivit intervjuad av Smålandsnytt om min stora aktivitet på sociala medier, skrivit ett yttrande om min och Inger Gustafssons motion om Kulturklassiker, bokat in ett flertal politiska aktiviteter de kommande veckorna, börjat öva på de sånger jag ska sjunga i Valorkestern i Sveriges Radio, deltagit i två telefonkonferenser med partiledningen mm.