2 november 2014

Livets glädjeämnen

Under helgen har vi firat mina föräldrar som varit gifta i 50 år - guldbröllop. Det blev ett väldigt lyckat restaurangbesök med barn och barnbarn, guldtårta och romantiskt tal! Vid sådana tillfällen inser man verkligen hur mycket man har att vara tacksam för i livet!

Under bilresorna till och från Skåne har jag börjat planera för mina kommande fyra år. Ser faktiskt fram emot att få vara jurist igen! Har bl a anmält mig till Hildarys lunchträffar för jurister. Ska också köpa mig en ny snygg kostym - det var länge sedan - i någon fin färg som matchar mina nya färgstarka bågar!

Livet tar inte alltid den väg man tänkt sig. Ibland blir man ledsen och besviken och då måste man få sörja och samla kraft. Men faktum är att man sedan faktiskt har alla möjligheter att, utifrån sina egna förutsättningar, välja att göra sådant som man tycker är roligt - t ex färga håret och driva valkampanj!