14 december 2014

Från avslut till hemlighet

I tisdags var jag med på mitt sista möte med områdesgruppen på Huskvarna Söder, där jag bl a fick träffa de två nyanställda som ska arbeta med fastighetsägarprojektet. På eftermiddagen var det möte med Regionförbundet och Värnamo kommun för att ge Julia Sandvall direktiv inför den behovsanalys som hon ska göra nästa år avseende högre utbildning med koppling till kulturella och kreativa näringar. Jag är faktiskt väldigt stolt över att ha initierat båda dessa projekt!

I onsdags var det dags för Arkivförbundets andra Arkivfika. Återigen blev det fullsatt!! På eftermiddagen deltog jag i mitt sista möte med Jämställdhetsrådet efter åtta år, varav fyra med Lars Engqvist och fyra med Minoo Akhtarzand. På kvällen bjöd min mans matlag i Par Bricole in oss damer till Nobelmiddag, en fantastiskt måltid med enastående herrar!

I torsdags var det dags för ett avslutande möte med Pia Nurro, som drivit Företagarskolan på Öxnehaga under två år. Nu ska projektet utvärderas av Högskolan. De medel som återstår ska under 2015 ägnas åt att på annat sätt stödja de som vill starta företag men som inte kan få hjälp av befintliga aktörer i deras ordinarie verksamhet. På kvällen ordnade personalen i kommunalrådskorridoren en mycket minnesvärd avtackning för mig och Birgit Sievers med glögg, presenter och fin middag på Glädje!

I fredags var det luciafirande både på Länsmuseet och på Rådhuset. Framförallt blev jag imponerad av Södra Vätterbygdens folkhögskola för deras ytterst professionella framförande! Under förmiddagen blev det också en halvtimme i Radio Vättervåg, den här gången tillsammans med Per-Olof Jern från Norrahammars Industrimuseum.

På fredagseftermiddagen kom min fönsterputsare så nu skiner fönsterna blanka och fina. Under helgen har jag dessutom tvättat alla gardiner så nu känner jag mig väldigt nöjd! Under helgen har jag och min man insett att jag, pga extravalet, inte kommer hinna träna ordentligt till HalvVasan 2015 så vi har bestämt oss för att avstå. Kan man inte göra något till 100 % är det bättre att avstå tycker jag. Å andra sidan har jag beslutat mig för att anta en annan utmaning som jag emellertid väljer att hemlighålla :)