17 mars 2015

Basecamp 2015














Jag har haft oerhört svårt att hitta rätt fokus för 2015. Utan tema eller röd tråd har jag svårt att finna mig tillrätta i livet, svårt att hitta engagemanget och drivet. Så i söndags, äntligen, efter ett långt samtal med min pappa, insåg jag att mitt tema för 2015 är Basecamp!! Ett basläger där jag helt enkelt inväntar nästa stora utmaning. Under denna väntan passar jag på att stärka mig på bästa tänkbara sätt. Men hela tiden med beredskap för att omständigheterna plötsligt kan bli så gynnsamma att utmaningen kan börja! Fördelen med ett basläger är att man lever i nuet.

I mitt mentala basläger fokuserar jag på fem saker - kroppen, politiken, juridiken, företaget och familjen. I stort sett varje sak jag gör, eller varje beslut jag tar, ska anpassas efter årets tema och följa min personliga röda tråd. Så, när beslutet nu var taget, blev det lätt att ta nästa steg. Jag började med att fokusera på kroppen. I söndags gav jag mig ut och löptränade. Igår köpte jag nytt träningskort på Friskis & Svettis och började träna på gym igen. Idag köpte jag nya joggingskor. Imorgon är det dags för dansträning. Känns väldigt, väldigt bra!